Niedawno Nasza Księgarnia zadebiutowała jako wydawca gier planszowych. W lutym 2017 ukazały się pierwsze 4 gry dla dzieci w różnym wieku i dziś chcemy zaprezentować jedną z nich.
“Fabryka robotów” Jason Lin, Frank Liu, ilustracje Maciej Szymanowicz
Nasza Księgarnia, 2017, cena 39,90 zł
Gra karciana rozwijająca refleks i spostrzegawczość!
przeznaczona dla dzieci od 6 roku życia
może w nią grać 2 do 6 graczy
to mi się bardzo podoba, bo oznacza, że mogę czasami nie grać i mieć chwilę dla siebie 🙂
przeciętna rozgrywka trwa około 20 minut
Pudełko jest naprawdę niewielkie i poręczne, a oto co zawiera: instrukcję, talię 55 kart, tekturowy Przycisk STOP oraz Kartę Megamocy.
Opakowanie mogłoby być o połowę mniejsze i nadal wszystko by się zmieściło. Małe, kieszonkowe rozmiary sprawiają, że łatwo zabrać ją w podróż, albo do szkolnego plecaka.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Na stole układamy w rzędzie 5 kart startowych, tworzymy tym sposobem taśmę produkcyjną.
Pod taśmą, na środku, kładziemy Przycisk STOP, tak by każdy z graczy miał do niego swobodny dostęp.
Całą talię pozostałych kart tasujemy i stos kładziemy na stole.
Karty startowe:
PRZEBIEG GRY
Gracze wcielają się w rolę pracowników fabryki produkującej roboty.
Podczas rozgrywki pojawiają się zamówienia na konkretne modele. Zadaniem graczy jest jak najszybciej wskazać na taśmie produkcyjnej robota odpowiadającego zamówieniu.
Na zamówienie składa się rewers karty leżącej na górze stosu oraz odkryta karta leżąca obok.
Są 3 rodzaje zamówień, o których świadczą rewersy kart:
Jeśli na zamówienie składa się karta z powyższym rewersem, oznacza to, że gracze muszą jak najszybciej na taśmie produkcyjnej wskazać robota o takim kształcie jak na karcie ułożonej do góry rysunkiem.
W przykładowej rozgrywce poprawny wybór wyglądałby tak:
Jeśli na zamówienie składa się karta z powyższym rewersem, oznacza to, że gracze muszą jak najszybciej wskazać robota umieszczonego na taśmie produkcyjnej tego samego koloru.
W przykładowej rozgrywce poprawny wybór wyglądałby tak:
Jeśli na zamówienie składa się karta z powyższym rewersem, oznacza to, że gracze muszą jak najszybciej na taśmie produkcyjnej wskazać robota o takim kolorze jak na karcie ułożonej do góry rysunkiem.
W przykładowej rozgrywce poprawny wybór wyglądałby tak:
Po odkryciu karty ze stosu gracze w jak najkrótszym czasie odnaleźć na taśmie zamówienia robota, który spełnia warunki zamówienia.
Gdy go odnajdą, łapią kartę. Osoba, która pierwsza złapała odpowiednią kartę, zabiera ją z taśmy i kładzie obok siebie. Może zdarzyć się, że kilka robotów na taśmie spełnia warunki i w takim przypadku więcej niż jedna osoba zdobywa kartę.
Jeśli się pochopnie złapie kartę i wybierze błędnie, traci się punkt.
Jeśli na taśmie nie ma robota odpowiadającego zamówieniu należy jak najszybciej położyć rękę na Przycisku STOP. Kto ostatni to zrobi, traci punkt.
ZAKOŃCZENIE GRY
Po kolei wykładamy karty ze stosu, a runda za rundą zmniejsza się ilość kart, trafiają do graczy. Gra kończy się, gdy w stosie zostanie ostatnia karta, bo do zamówienia potrzebne są dwie.
Na koniec gracze liczą ile mają swoich kart. Każda z nich oznacza punkt. Wygrywa oczywiście ten, który zebrał największą liczbę punktów.
Karty Megamocy
Każda z gier wydanych przez Naszą Księgarnię zawiera dodatkowo Kartę Megamocy. Nie ma chyba innego wydawcy, który robi coś takiego 🙂
Są to wyjątkowe karty, które pasują do każdej gry, dają dodatkowe możliwości graczom, warto więc je zbierać i szanować.
Co w nich najfajniejsze to to, że narysował je Tomek Leśniak i występują na nich bohaterowie bardzo znanej i lubianej serii “Hej, Jędrek!”. Ich Ojca-rysownika na pewno znacie, ale jeśli nie, to zapraszamy do zapoznania się z przykładowymi książkami ilustrowanymi właśnie przez niego tu! i tu! i tu!
“Fabryka robotów” to bardzo emocjonująca gra. Krzyki, piski i wytężone miny gwarantowane 🙂 Polecamy!